Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wrocław. Torowisko na Pomorskiej ma dopiero rok, a już trzeba je naprawiać

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ma nową jezdnię, drogi rowerowe, zieleńce i... zapadającą się kostkę w torowisku. Mowa o otwartej rok temu ul. Pomorskiej na Nadodrzu. Urzędnicy diagnozują, że główną przyczyną tej sytuacji są autobusy, które kołami dociskają ułożony bruk. Problem zaczął występować kilka miesięcy po zakończeniu inwestycji.

Dwuletnia przebudowa ul. Pomorskiej (odcinek Dubois – plac Staszica) zakończyła się w czerwcu ubiegłego roku. Inwestycja w tej części wrocławskiego Nadodrza kosztowała 66,4 mln złotych, a jej wykonawcą była firma Torpol. Teraz jest nowa jezdnia i chodniki, droga dla rowerów, na nowo zaaranżowano zieleńce a ułożone torowisko ma być cichsze.

Inwestycje we Wrocławiu. Na Pomorskiej zapada się kostka

Kilka miesięcy po tym, jak na ul. Pomorską wróciły autobusy i tramwaje zaczęła się zapadać kostka ułożona w nowym torowisku. Takich miejsc na odcinku ok. 350 metrów jest kilka, co szczególnie niepokoi przy nowo oddanej inwestycji. Czy miejscy urzędnicy wiedzą o problemie? 

Okazuje się, że tak i to już od trzeciego kwartału 2024 roku. Nawet zdiagnozowana została przyczyna takiego stanu rzeczy. – Z dotychczasowych analiz wynika, że głównym powodem powstawania wgnieceń oraz zapadnięć kostki, jest oddziaływanie na nią sił generowanych przez koła autobusów podczas hamowania oraz ruszania – tłumaczy "Transportowi Publicznemu" Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje.

Fot. Daniel Siwak | W kilku miejscach na ul. Pomorskiej w torowisku zapada się kostka

Jednak ma to nie być jedyny powód. W spółce WI słyszymy, że decyzją Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nawierzchnia w torowisku ul. Pomorskiej została zabudowana staroużyteczną kostką na podłożu o konkretnych parametrach.

– Kostka zgodnie z projektem została wypełniona zaprawami o wysokiej wytrzymałości na ściskanie. Natomiast konstrukcja samego torowiska została wykonana z zastosowaniem dedykowanych żywic – opisuje przedstawiciel Wrocławskich Inwestycji. I dodaje: – Tam, gdzie zastosowano fragmentami nową kostkę brukową nawierzchnia jest znacznie lepsza.

Ulica Pomorska do zamknięcia? Co z naprawą uszkodzeń?

Wiadomo już, że wdrożone zostały naprawy gwarancyjne, których dokonuje wykonawca. Przypomnijmy, była nim firma Torpol. Prace nie wpływają na szczęście na kursowanie linii 14, 15, 24, 132, 142 czy 257, bo byłoby to spore utrudnienie dla pasażerów. – Wykonawca prowadzi obecnie nocami naprawy z wykorzystaniem mas szybkowiążących – uzupełnia Krzysztof Świercz.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij